Rubberboot Superlight BLACK SLA 250 airdeck + TM 48 fluistermotor + plug & play set
Deze set is compleet plug & play gemaakt zodat iedereen er mee overweg kan en uren vaarplezier kan beleven.
De rubberboot Superlight black SLA 250
De Talamex Superlight SLA 250 is een rubberboot met een hogedrukvloer, wat betekent dat de bodem van de boot opgepompt kan worden voor extra stevigheid en stabiliteit. Door het lichte gewicht van de boot (slechts 14,7 kg) en de vlakke bodem is de Superlight zeer stabiel en gemakkelijk te manoeuvreren. De boot kan een maximaal gewicht van 425 kg dragen en is geschikt voor een motor met een vermogen tot 5 pk. Het feit dat de romp en bodem aan elkaar vastzitten maakt de boot nog sneller en gemakkelijker vaarklaar. Er is geen opblaasbare kiel aanwezig, waardoor de boot extra licht van gewicht is. Kortom, de Talamex Superlight SLA 250 is een uitstekende keuze voor wie op zoek is naar een kwalitatief hoogwaardige, lichtgewicht en stabiele rubberboot.
Uitrusting
De Talamex Superlight boten zijn ontworpen om lichtgewicht, gemakkelijk te gebruiken en snel vaarklaar te zijn. Het gebruik van hoogwaardige materialen, zoals 0,55 mm Duits Valmex® Mehler PVC doek, zorgt voor een duurzame en sterke constructie. Ondanks het lichte gewicht van de boten (die zeer geringe pakmaten hebben), kunnen ze toch worden uitgerust met een motor tot 4 of 5 pk. De romp en hogedrukvloer zijn aan elkaar vastgemaakt, wat zorgt voor een stevig en stabiel geheel en de boot nog sneller vaarklaar maakt. De Superlight boten hebben geen opblaasbare kiel en beschikken over een vlakke bodem voor extra stabiliteit. Door de zwarte kleur van de boot valt deze op op het water. De verschuifbare aluminium zitbank en roeiriemen maken de boot zeer geschikt om mee te roeien en als ship-to-shore tender te gebruiken. De Superlight boten zijn voorzien van RVS hijs- en sleepogen en worden geleverd met een reparatie set, double-action handpomp, landvast en paktas. Daarnaast hebben de boten standaard 2 jaar garantie en zijn ze CE-gecertificeerd om aan alle Europese eisen te voldoen.
Vloersoort
De luchtvloer is een belangrijk kenmerk van de Talamex Superlight. Het airdeck zorgt voor een zachte en stabiele zit, waardoor u comfortabel en veilig het water op kunt gaan. Het lichte gewicht van de boot maakt hem gemakkelijk te dragen en in het water te laten. Daarnaast is de luchtbodem eenvoudig op te rollen, waardoor de boot compact en gemakkelijk op te bergen is in de meegeleverde paktas. Dit maakt de Superlight niet alleen geschikt voor verschillende doeleinden maar ook zeer gebruiksvriendelijk en praktisch in het gebruik.
Motor keuze
Aan de achterkant van de boot bevindt zich een watervaste spiegel. Op de spiegel zitten aan de binnen- en buitenkant een motorplaat waarop een buitenboordmotor bevestigd kan worden. Aan de spiegel kunt u een benzinemotor (max. 5 pk) of elektromotor naar wens hangen zodat u zich gemakkelijk over het water kunt verplaatsen.
Zodra u de boot ontvangen heeft, dient u de nieuwe boot te registreren om eventuele garantieclaims of servicebehoeften soepeler te laten verlopen. Om de boot te registreren, kunt u het registratieformulier invullen en naar ons mailen of rechtstreeks naar Talamex sturen. Klik ''HIER'' om uw boot direct te registreren. Mocht de boot in de toekomst een servicebeurt nodig hebben, kunt u ook contact opnemen met ons en vragen naar de beschikbare diensten.
Kenmerken Superlight SLA 250 met airdeck | |
Merk | Talamex |
Uitvoering | Superlight |
Type | SLA250 |
Vloer type | Airdeck |
Opblaasbare kiel | Nee |
Lengte | 250 cm |
Breedte | 136 cm |
Diameter drijver | 34 cm |
Draagvermogen | 425 kg |
Materiaal dikte | 0,55 mm Duits Valmex® Mehler PVC |
Aantal personen | 3 volwassenen |
Maximaal motorvermogen | 5 PK |
Aantal luchtkamers | 3 + 1 |
Inclusief pomp | Ja |
Inclusief peddels | Ja |
Gewicht | 14,7 kg |
Omdoos (lxbrxh) | 96 x 50 x 30 cm |
Garantie | 2 jaar |
Motortype | Kortstaart |
Inclusief accessoires | |
Zitbank | Aluminium bank en licht van gewicht |
Opbergtas | Voorzien van D-ringen en handvatten |
Reparatie set | Lijm / PVC-doek 2x zwart (25x15 cm) / ventielsleutel |
Handpomp | Double-action pomp met een maximale druk van 0,8 bar |
Aanmeerlijn | Zwart |
Set peddels | Aluminium |
Sleepringen | RVS sleep D-ringen |
Lensschuif | Van binnenuit te bedienen |
Nederlandse handleiding Talamex Rubberboot / Opblaasboot | |
Complete folder Talamex Superlight |
Vandaag online besteld, de volgende werkdag in huis. Afhalen kan natuurlijk ook.
Vragen? Bel of app dan 073-6445734 of mail [email protected] of kom langs.
De fluistermotor:
De TM48 elektrische buitenboordmotor van het Nederlandse merk Talamex heeft een prima vermogen en een zeer scherpe prijs. De motor kan gebruikt worden achter een boot, rubberboot, visboot, kajak of kano en kan het beste gebruikt worden in combinatie met een 12 Volt semi-tractie accu die geschikt is voor ontladen. Let op! Als u de propeller de 1e keer monteert, draai de borgmoer dan zo vast mogelijk aan met de hand zodat deze goed strak vast zit (niet met een tang of dergelijke aandraaien).
Een fluistermotor vaart zoals het woord "fluister" al zegt zachtjes, meestal is dat stapvoets tussen de 5 en 10 km per uur, dit is natuurlijk afhankelijk van de omgeving (stroming en wind) en van het gewicht (in en van de boot). Alle gewone fluistermotoren zijn dus om zachtjes te varen en wilt u sneller vooruit dan komt u uit op een Torqeedo of benzinemotor. Een fluistermotor is dus niet gemaakt om uren vol gas te varen.
Voor meer info over de fluistermotor klik "HIER"
Model | Max. bootgew. kg | As lengte mm | Helmstok | Gewicht kg |
---|---|---|---|---|
TM48 | 1450 | 910 | Telescopisch | 8,8 |
De accu:
De 12 volt 105 ah Semi-tractie accu type ST - 31DC - SMF (Sealed Maintenance Free = Gesloten Onderhoudsvrij) wordt voor diverse doeleinden gebruikt om langdurig stroom te gebruiken. Ideaal voor bijv. huishoud - licht - boord accu in de caravan, camper, boot, elektrisch varen, radio, verlichting, koelkast, elektro motor, fluistermotor, boegschroef, zonnepanelen, hekschroef, ankerlier, etc. Met deze accu heeft u uren vaarplezier.
Voor meer info over de accu klik "HIER"
DIN: | STV 31DC (SMF) |
Volt | 12 volt |
Ampère | 105 Ah (20hr) / 84 Ah (5hr) |
Accusoort | Semi tractie |
Laadspanning | 14,4 volt - 14,8 volt |
Druppelspanning | 13,38 volt - 13,8 volt |
Laadstroom | Min. 10% - max. 30% van de accucapaciteit/pakket |
Aantal cycles bij 50% DoD (Dept of Discharge) | Fabrieksopgave is 350 x |
RC 25A | 200 min |
EN CCA | 640 |
Lengte | 330 mm |
Breedte | 172 mm |
Hoogte | 218 mm |
Hoogte inclusief accupolen | 242 mm |
Voet / bodem afmetingen | 322 x 158 mm |
Gewicht | 24.7 kg |
De accubak:
Deze zuurbestendig kunststof accubak is met vastzetband en een sterke midden handgreep wat dragen makkelijk maakt. Deze accubak is aan de buitenzijde tevens voorzien van 2 stuks 12 volt aansluitingen die voorzien zijn van een 15 A zekering. Ook zijn er aan de buitenzijde 2 vleugelmoer aansluitingen voor de elektromotor en die is gezekerd op 60 A. Op de deksel zit een handige accu indicator / tester waarop u kunt zien hoe vol of leeg de accu is zodat u nooit voor verrassingen staat. De meest toegepaste accu is de 105 ah semi tractie type 31DC.
Voor meer info klik "HIER"
De acculader:
De Xenteq LBC 512-10S acculader is makkelijk te bedienen d.m.v. 1 knop, ook is de lader voorzien van meerdere beveiligingen (temperatuur, laadproces en ompoling) zodat hij altijd veilig is in gebruik. Als u de accu langere tijd niet gebruikt, kunt u de lader aangesloten laten en zal deze lader de accu netjes in conditie houden (druppelladen) dit wordt de "jogging fase" genoemd, dit is apart instelbaar.
Voor meer info over de acculader klik "HIER"
Plug & play:
Als u deze set mee bestelt in een compleet pakket zorgen wij van RubberbootExpert ervoor dat er een grijze Anderson SB50 stekker aan de fluistermotor, acculader en een aan de accubak waar de accu in zit gesoldeerd / gemonteerd wordt. Omdat deze stekkers maar op 1 manier in elkaar passen is verkeerd aansluiten onmogelijk en is het zelfs kindvriendelijk. Veiligheid boven alles en door deze set gegarandeerd.
Als u klaar bent met varen, koppelt u de motor los van de accubak en sluit u de acculader weer aan op de accubak, stekker van de lader in het stopcontact en de lader doet de rest automatisch en zorgt ervoor dat de accu weer netjes geladen wordt voor de volgende keer.
Voor meer info klik "HIER"